Φτιάξε την δική σου δίαιτα.
Ζούμε σε μια δύσκολη εποχή όπου η ακρίβεια έχει περιορίσει αισθητά την αγοραστική μας ικανότητα. Οι προτεραιότητες μας έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά. Και πράγματα που μέχρι πρόσφατα ήταν προσιτά σήμερα είναι δύσκολα να τα αποκτήσουμε. Θα περίμενε κανείς ότι και η δίαιτα θα συμπεριλαμβάνονταν ανάμεσα σε αυτά.
Και όμως η ακρίβεια έχει αφήσει σχεδόν ανεπηρέαστο αυτό το κομμάτι. Γιατί δεν έχει επηρεάσει σχεδόν καθόλου το κομμάτι δίαιτα, Ειδικά αυτό που σχετίζεται με τις πιο απίθανες, μη επιστημονικές, μη ενδεδειγμένες για την υγεία μεθόδους. Που είναι και άκρως επικερδείς μεθόδους για αδυνάτισμα. Να λοιπόν η ευκαιρία να βγάλεις τρελά λεφτά. Αναπτύσσοντας τη δική σου πρωτότυπη επιχειρηματική δραστηριότητα. Και παράνοια.
Ακολουθώντας τα παρακάτω απλά βήματα. Θα κατασκευάσεις κυριολεκτικά από το μηδέν τη δική σου μέθοδο – δίαιτα. Και θα σου δώσει εύκολο χρήμα και φήμη.
Όνομα
Ο θεμέλιος λίθος του οικοδομήματος. Ο μεγάλος κράχτης. Το όνομα θα πρέπει να περιέχει ένα ίχνος επιστήμης. Χωρίς να μπαίνει όμως σε λεπτομέρειες. Κάτι απροσδιόριστα εξωτικό. Σίγουρα εν μέρει ή ολόκληρο σε ξένη γλώσσα. Και σίγουρα δεν πρέπει να αποκαλύπτει πολλά για το περιεχόμενό της. Μπορείς να ακολουθήσεις το κλισέ της αναφοράς σε κάποια ξένη τοποθεσία βάζοντας πριν ή μετά την λέξη αποτοξίνωση. Μπορείς πάλι να δώσεις ένα όνομα φανταχτερό, πάντα ξενόγλωσσο, που να είναι άσχετο. Αν έχεις μεγάλες βλέψεις και μεγάλη ιδέα για τον εαυτό σου μπορείς ακόμα και να δώσεις το όνομά σου. Το αρνητικό με την τελευταία επιλογή είναι αν κάτι πάει στραβά. Ο κόσμος θα θυμάται το όνομά σου και κάθε φορά που θα το ακούει μελλοντικά θα στρίβει στο άκουσμά του.
Ένα γενικό περίγραμμα της αποτελεσματικότητάς της
Όχι κάτι συγκεκριμένο. Μικρές γενικές ευχάριστες και επιθυμητές δράσεις. «Αποτοξίνωση», «τόνωση», «αναζωογόνηση». Οπωσδήποτε «απώλεια κιλών», «αδυνάτισμα». Για να προσθέσεις τον απαραίτητο επιστημονικό τόνο φρόντισε να πασπαλίσεις με λέξεις κλειδιά όπως «ενεργοποίηση μεταβολισμού», «κυτταρική λειτουργία», «αυτοφαγία». Μην ξεχάσεις και τα μιτοχόνδρια, φοριούνται πολύ τελευταία. Αν και πολυχρησιμοποιημένες οι λέξεις «καύσεις», «θρεπτικά», «βιταμίνες», «αντιοξειδωτικά» κλπ πουλάνε ακόμα καλά. Για αποδείξεις και δεδομένα μην ανησυχείς. Επαναλάμβανε συχνά το «αισθάνομαι καλά» και «θεράπευσα τα αυτοάνοσα». Αυτό αρκεί. Το κακό είναι ότι τα ίδια λένε όλοι. Κακό πράγμα αυτός ο ανταγωνισμός βρε παιδί μου!
Μια επιστημονικότητα ή έστω μια επίφαση επιστημονικής βάσης
Εδώ είναι τα δύσκολα. Χρειάζεσαι ένα γενικό όχι απαραίτητα ξεκάθαρο μηχανισμό δράσης. Μπορείς να αναφερθείς σε ένα γενικό πλαίσιο, σε ένα θεωρητικό μηχανισμό. Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Και αποκαλυπτικά επίσης. Όμως μερικές επιστημονικές κατευθύνσεις θα δώσουν μια γυαλάδα στο προϊόν. Και θα του προσδώσουν και το απαιτούμενο κύρος. Καλή λύση η αναφορά στην αποτοξίνωση και στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού. Έννοιες δουλεμένες αρκετά και καλά εντυπωμένες στην συνείδηση του κοινού. Επίσης μπορείς να αναφέρεις ανοησίες που λένε άλλοι σε βίντεο. Λειτουργεί σαν βιβλιογραφία. Ή να διαλέγεις επιλεκτικά αποσπάσματα απο μελέτες. Δεν έχει σημασία που λένε το αντίθετο απο αυτό που υποστηρίζεις εσύ.
Πρέπει όμως η μέθοδός σου να βασίζεται σε κάτι μοναδικό. Κάτι που να την διαφοροποιεί από τις υπόλοιπες και να την κάνει ξεχωριστή. Μπορείς λοιπόν να την βασίσεις στην ομάδα αίματος (έχει χρησιμοποιηθεί). Στο χρώμα των ματιών (το δουλεύουν πολλοί). Το χρώμα των μαλλιών, το ζώδιο, το χρώμα του δέρματος. Τον καιρό (θα πρέπει να έχεις ταλέντο μετεωρολόγου), τους αριθμούς, κλπ. Η ακόμα καλύτερα να κατηγορείς ένα συστατικό. Για παράδειγμα τους υδατάνθρακeς. Που είναι ο Ιούδας των θρεπτικών συστατικών.
Μπορείς επίσης να επικαλεστείς μια κάποια μυστική πανάρχαια φόρμουλα. Αυτοί οι αρχαίοι τα ήξεραν όλα και ποτέ δεν έκαναν λάθος. Εδώ θα χρειαστείς και ένα όνομα αρχαίου. Μπορείς επίσης να μιλάς για ένα ξεχασμένο φυτό, μια δραστική μυστική συνταγή, ένα εκχύλισμα. Ένα ματζούνι βρε αδερφέ.
Θράσος
Γατί πραγματικά χρειάζεσαι πολύ θράσος για να τους δουλεύεις όλους ψιλό γαζί. Να τους πείθεις ότι αυτό που κάνεις είναι επιστήμη και ότι τους βοηθά. Επίσης θα το χρειαστείς για να αγνοείς τους νόμους και τους κανονισμούς. Που άλλοι επιστήμονες είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν για να λειτουργήσουν. Αλλά και χρειάζεσαι θράσος να κουνάς το δάκτυλο στους διαιτολόγους. Να τους κατηγορείς ότι σου κρύβουν την αλήθεια. Ότι χρηματίζονται από τη Παγκόσμια Φαρμακοβιομηχανία. Να σπρώχνουν φάρμακα. Άσχετα αν εσύ φορτώνεις το κόσμο με ακριβά συμπληρώματα.
Για να γίνει πιο έγκυρο θα χρειαστείς κάποια σημεία αναφοράς. Όπως:
- Ένα επιστημονικό προσωπικό. Ένα δύο ονόματα επιστημόνων να πέσουν στο τραπέζι. Μπορείς να ανατρέξεις σε κάποια σχετική επιστημονική βιβλιογραφία και να αλιεύσεις κάποια υπαρκτά επιστημονικά πρόσωπα. Κατά προτίμηση σε άλλη ήπειρο από αυτή που ζείς. Ακόμα καλύτερα και σε άλλο κόσμο. Αν έχουν πεθάνει δεν θα μπορεί κανείς να τα ενοχλήσει, μαζί και σένα. Επαναλαμβάνω το κρίσιμο σημείο. Δεν έχει σημασία αν αυτά που υποστηρίζουν έχουν σχέση ή συνάφεια με το παραμύθι σου.
- Μια μαγική δραστική ουσία που θα κάνει όλα όσα υπόσχεσαι. Πρέπει να την αναφέρεις με το επιστημονικό της όνομα πχ α-3,4,6, δεσοξυ- αμινο- νουκλεϊνο-σκορδοστούμπι. Αλλά μην παραλείψεις ότι βρίσκεται σε αφθονία στο φυτό που χρησιμοποιείς σαν βάση για να φτιάξεις το συμπλήρωμά σου. Αλλά και να τονίσεις ότι αποτελεί το βασικό συστατικό της δίαιτάς σου. Σαφέστατα θα πρέπει να καταναλώνεται σε άφθονη ποσότητα και με μεγάλη συχνότητα καθημερινά. Και να είναι ακριβό!
- Επιστημονικά δεδομένα που να δείχνουν την αποτελεσματικότητα! Μπορείς για παράδειγμα να αναφερθείς σε κλινικές δοκιμές ή μελέτες που έχουν γίνει στο εξωτερικό και που αναμφισβήτητα αποδεικνύουν αυτό που λές. Αν αυτά έχουν γίνει ανάμεσα στο σόι σου ή αν η μεθοδολογία είναι του στυλ στους 5 οι 3 αδυνάτισαν δεν έχει καμία σημασία.
- Μια διαγνωστική μέθοδο ικανή να επιβεβαιώσει ότι ο εξεταζόμενος υποψήφιος πελάτης ΠΑΝΤΑ έχει ανάγκη την ΔΙΚΗ σου λύση. Και που να νοιώθει τυχερός που ο καλός Θεός του έστειλε εσένα να το διαγνώσεις γιατί κανένας άλλος στο κόσμο δεν έχει την τεχνολογία να το κάνει. Εδώ μπορείς να παίξεις με μια τεράστια γκάμα προϊόντων και συσκευών. Την δουλειά μπορείς να την κάνεις με ένα απλό ραβδί. Ή με ένα σοφιστικέ πολύπλοκο μηχάνημα με πολλά λαμπιόνια, ηλεκτρονικές ενδείξεις, αναλύσεις σε υπολογιστή, πολύχρωμες εκτυπώσεις κλπ. Μην ανησυχείς. Το αποτέλεσμα ανεξάρτητα από τι θα χρησιμοποιήσεις θα είναι ΠΑΝΤΑ αυτό που θέλεις εσύ. Σάμπως καταλαβαίνει και ο άλλος τι του λές ή τι διαβάζει;
- Φτιάξε ένα σοβαρό ερωτηματολόγιο με μια σειρά από αυτονόητα ερωτήματα που θα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι υπάρχει πρόβλημα και εσύ έχεις τη λύση! Μπορείς για παράδειγμα να τους ρωτήσεις αν θέλουν να φροντίσουν την υγεία τους. Αν νοιώθουν ότι η ποιότητα της διατροφής τους είναι καλή, αν πιστεύουν ότι το περιβάλλον είναι μολυσμένο κλπ. Στο τέλος πάντα η λύση είσαι εσύ.
- Μη διστάσεις να χρησιμοποιήσεις ακόμα και άρθρα πραγματικών επιστημόνων για να τεκμηριώσεις την άποψή σου. Μπορείς να τα βάλεις ολόκληρα, για να καλλιεργήσεις την ανασφάλεια και να θεριέψεις την αναγκαιότητα σε κάποιους να αγοράσουν αυτό που πουλάς. Αλλά μπορείς να απομονώσεις μικρές προτάσεις από πολυσέλιδα κείμενα που τοποθετώντας τες στη σωστή σειρά να δίνουν το νόημα που θέλεις.
- Κάποιο φανταχτερό χαρτί από κάποιο φανταχτερό ίδρυμα στο οποίο θα έχεις περάσει τουλάχιστον από έξω ή θα έχεις δει φωτογραφία του στο Ιντερνετ. Ακόμα καλύτερα μπορείς να είσαι μέλος ή να κατέχεις μία θέση στο ΔΣ κάποιας Διεθνούς Επιστημονικής Εταιρίας. Πχ μέλος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας πωλητών μεταξωτών κορδελών.Αντιπρόεδρος της Ελβετικής Ακαδημίας καλλιεργητών θαλασσίων φυκιών. Μη ζητάς τη θέση του προέδρου…. Καρφώνεσαι….
Μια καλή στρατηγική προώθησης
Εδώ ξεκινάμε από τα χαμηλά. Τυπώνεις φυλλάδια και τα μοιράζεις πόρτα πόρτα. Μπορείς ακόμα και να τα μοιράζεις στη λαϊκή ή ακόμα και να τα αφήνεις στο παμπρίζ των αυτοκινήτων. Ο κόσμος είναι γεμάτος από απελπισμένους ανθρώπους που έχουν προσπαθήσει άπειρες φορές να χάσουν κιλά, εύκολα κάποιοι θα πιστέψουν στην πρότασή σου. Φρόντιζε να ανανεώνεις το υλικό σου, να το διανθίζεις με φωτογραφίες επιτυχιών σου. Παράλληλα στήσε την δική σου προσωπική ιστοσελίδα που θα είναι γεμάτη με τα θετικά μυνήματα που λανσάρεις.
Με τον καιρό γίνε πιο τολμηρός, χορήγησε τη ομάδα της γειτονιάς, τύπωσε μπλουζάκια, βγες στο ράδιο, βάλε 3-4 διαφημίσεις σε περιοδικά. Πλήρωσε για να σε προβάλουν σε έντυπα ως το διαιτολόγο των διασήμων, χορήγησε τα τοπικά καλλιστεία ακόμα και αν είναι καλλιστεία γαϊδάρων. Αν κατά λάθος κάποιο δημόσιο πρόσωπο (δημόσιο πρόσωπο θεωρείται και η κοπέλα που η κάμερα έχει δείξει 3 λεπτά το πρόσωπό της και 10 τα οπίσθιά της) έρθει σε επαφή μαζί σου, βγάλε όσες πιο πολλές φωτογραφίες μπορείς μαζί του. Φρόντισε για την διανομή τους σε έντυπα.
Αν μπεις στο χώρο του star system (ισχύει το παραπάνω παράδειγμα με το πρόσωπο και τα οπίσθια) φρόντισε να εξυπηρετήσεις δωρεάν και να χορηγήσεις αν είναι δυνατόν και το καφέ τους. Από υποχρέωση κάπου θα σε αναφέρουν ανοικτά!
Για να γίνεις και πιο ελκυστικός μπορείς να κάνεις και μια (ή πολλές) εκπτωτική προσφορά. Οι πιο πολλές εταιρίες που τις τρέχουν δεν τις νοιάζει αν είσαι αληθινός επιστήμονας ή κομπογιαννίτης. Το χρήμα να πέφτει και τα υπόλοιπα άστα.
Τι δεν θα χρειαστείς.
Πτυχίο διαιτολόγου
Μπορείς να αναφέρεις διάφορες εξωτικές ειδικότητες. Πχ.
- Αστροδιαιτολόγος
- Ατομικός διαιτολόγος
- Σύμβουλος καλής υγείας
- Σύμβουλος πάρα πολύ καλής υγείας
- Συμβουλευτικός διαιτολόγος
- Άδεια λειτουργίας ή κυκλοφορίας του προϊόντος. Από πού να πάρεις; Εδώ καλά καλά δεν ξέρεις και εσύ ο ίδιος τι είναι αυτό που πλασάρεις ή πουλάς.
Σταθερή έδρα
Είσαι παντού. Άμα μείνεις κάπου όλο και κάποια ενοχλητική υπηρεσία θα σε επισκεφτεί. Έχουμε πολλές δουλειές να κάνουμε, δεν έχουμε χρόνο για κουβέντες.
Καλό είναι όμως να προσέχεις. Γιατί το ψέμα έχει κοντά ποδάρια και αργά ή γρήγορα θα σε ανακαλύψουν. Άσε που γυαλίζει και το μάτι των διαιτολόγων τώρα τελευταία.
Ειλικρίνια
Το παραμύθι πάει σύννεφο. Οπότε άστην απ΄έξω.
