Ας ξεκινήσουμε από αυτά

 - Άρθρα

πριν την διατροφική παρέμβαση ας διορθώσουμε αυτά

Το κουδούνι χτύπησε, ο αγιασμός έγινε και τα βιβλία μοιράστηκαν. Η καθημερινή οικογενειακή ρουτίνα ξεκινά πάλι προσαρμοσμένη στη σχολική πραγματικότητα. Ξανά βέβαια και η ρουτίνα των οδηγιών σε σχέση με τη διατροφή των παιδιών.

Και τις πολλές και χρήσιμες οδηγίες μπορείτε να τις βρείτε εδώ . Όμως υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να μπουν σε μια διαφορετική σειρά. Με πρώτο και βασικότερο την διαχείριση του φαγητού των παιδιών, Συνολικά και όχι μόνο στο σχολείο.

Το πρόβλημα 

Τα μεγέθη όπως προκύπτουν από τις έρευνες είναι απογοητευτικά. Η παιδική παχυσαρκία στη χώρα μας σαρώνει και δυστυχώς παρουσιάζει αυξητική τάση χρόνο με το χρόνο. Και τώρα είναι η στιγμή να προχωρήσουμε σε πράξεις. Συγκεκριμένες, συγκροτημένες και με μετρήσιμα αποτελέσματα. 

Όλοι έχουμε πρόσβαση σε βασικές πληροφορίες και αν όχι μπορούμε εύκολα να μιλήσουμε σε ένα πτυχιούχο Διαιτολόγο Διατροφολόγο να σας λύσει τις όποιες απορίες. Αλλά αυτός δεν βρίσκεται στο σπίτι. Και ούτε είναι αυτός που θα εφαρμόσει το πρόγραμμα στη καθημερινότητά σας.

Εσωτερική υπόθεση

Η δράση ξεκινάει στο ότι η προσπάθεια είναι μια οικογενειακή υπόθεση. Κάτι που αφορά όλους στο σπίτι και που όλοι πρέπει να αποδεχτούν και να υλοποιήσουν. Όσοι δεν μπορούν ή δεν θέλουν πρέπει να μείνουν μακριά από τη προσπάθεια για να μην την υπονομεύουν. Και αυτό πηγαίνει για τα άτομα που μένουν εκτός των 4 τοίχων του σπιτιού της οικογένειας.

Είναι λάθος να εστιάσουμε μόνο στο φαγητό. Γιατί πολλές φορές πριν φτάσουμε στο πιάτο πρέπει να διορθώσουμε πολλά κακώς κείμενα που αφορούν όλους.

Λιγότερη οθόνη. 

Για όλους. Είτε αυτή είναι κινητό, είτε τηλεόραση είτε οθόνη υπολογιστή. Οθόνη σημαίνει καθισιό και καθισιό σημαίνει λιγότερη κίνηση. Παρά πέρα (και είναι αποδεδειγμένο) ο χρόνος στη τηλεόραση σημαίνει και περισσότερο φαγητό. Για όλους και για τα παιδιά. 

Δημιουργήστε περιορισμένες ζώνες χρήσης κινητού. Ωράριο εξωσχολικής λειτουργίας υπολογιστή. Και περιορισμό της τηλεόρασης σε συγκεκριμένες ζώνες και περιστάσεις. 

Ο ποιοτικός χρόνος με τα παιδιά δεν περιέχει επικοινωνία ή αλληλεπίδραση με τρίτους. Δεν είναι κάτι που μπορεί να μοιραστεί κάποιος με άλλον. 

Οικογενειακό φαγητό 

Με όλους και για όλους. Είτε μέσα στο σπίτι είτε εκτός. Το έχω αναφέρει πολλές φορές. Το τραπέζι είναι σημείο συνάντησης για να φάμε αλλά και για να βρεθούμε. Όχι για να λύσουμε τις διαφορές μας ή να δείξουμε στον άλλο ότι του κρατάμε μούτρα. Αλλά για να μιλήσουμε με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας και να φάμε μαζί τους. Και αυτό πάει πιο πολύ στους γονείς που συνήθως βρίσκουν χρόνο μόνο στο τραπέζι για να νουθετήσουν, να επιπλήξουν ή να συμβουλέψουν τα νεαρότερα μέλη της οικογένειας. 

Προσπαθήστε να υπάρχει ένα γεύμα τουλάχιστον κοινό γεύμα την ημέρα. 

Φαγητό στη κουζίνα

Ο καναπές είναι για να καθόμαστε. Το τραπέζι της κουζίνας δεν είναι για να ακουμπάμε την φρουτιέρα ή τα κλειδιά μας αλλά για να τρώμε το φαγητό μας. Σερβιρισμένο (πάντα) στα πιάτα και καθισμένοι στη καρέκλα. Γιατί άλλο είναι το τρώω (συνειδητά) καθιστός στη καρέκλα το φαγητό μου και άλλο το καταπίνω όρθιος το φαγητό μου (και όχι μόνο) περπατώντας μέσα στο σπίτι.

Και αυτό ισχύει για το πιο απλό μπισκότο ή το πιο απλό γεύμα.

Κλείστε τη πόρτα του ψυγείου…

και κάντε κάτι δημιουργικό. Μικροί μεγάλοι, στην αμηχανία τους ή όταν βαρεθούν, προσπαθούν να καλύψουν δημιουργικά το χρόνο τους μπροστά από το ψυγείο. Την επόμενη φορά που θα βρείτε το παιδί σας μπροστά από την ανοιχτή πόρτα του ψυγείου μη του βάλετε τις φωνές. Απλά ρωτήστε το τι μπορείτε να κάνετε μαζί εκείνη την ώρα ή ζητήστε του να σας βοηθήσει σε κάποια μικρή εργασία.

Δραστηριότητα

Υπάρχει το μεγάλο κομμάτι της εξωσχολικής δραστηριότητας. Ο χρόνος δηλαδή που θα περάσει το παιδί εκτός σχολείου, εκτός μαθητικών υποχρεώσεων και συνήθως με μικρή (ή ανάλογα μεγάλη) συμμετοχή της οικογένειας

Άθληση ναι …

αλλά δεν είναι ανάγκη να γίνουμε όλοι Ατεντοκμούμπο. Όλοι ξεκινάμε να βάλουμε τα παιδιά μας σε μια αθλητική δραστηριότητα. Και σχεδόν όλοι ονειρευόμαστε μετάλλια, διακρίσεις και τιμές. Όμως αυτό αφορά την προσπάθεια ενός παιδιού. Που ανεξάρτητα από το αν θα το κάνει σωστά ή αν θα οδηγήσει σε κάποια διάκριση είναι κάτι που θα το κοινωνικοποιήσει, θα το κινητοποιήσει και θα του δώσει τη δυνατότητα να κάνει κάτι εκτός σπιτιού και εκτός καναπέ.

Απολαύστε τις αθλητικές δραστηριότητες των παιδιών και εστιάστε στην συμμετοχή του σε αυτές. Όπως επίσης και στην διαμόρφωση περίγυρου με φίλους και γνωστούς

Βγάλτε διαρκείας

Ναι πηγαίνετε μαζί σε κάποια αθλητική εκδήλωση. Όχι δεν είναι μόνο το ερέθισμα της συμμετοχής σε κάποια αθλητική δραστηριότητα αλλά ο χρόνος πριν και μετά το αθλητικό γεγονός. Χρόνος κοινός και με δραστηριότητα. Περπάτημα αλλά και συζήτηση. Χρόνος ποιοτικός και χωρίς οθόνη τηλεόρασης ή κινητού. 

Όπως και να έχει. Πριν φτάσουμε να διορθώνουμε την διατροφή ας ξεκινήσουμε να διορθώνουμε το γύρω από την διατροφή. Και κυρίως οι γονείς τον εαυτό μας

Μια παρατήρηση

Όπως προσέξατε σε όλο το άρθρο μιλάω στον πληθυντικό. Βάζοντας στην εξίσωση γονείς και παιδιά μαζί. Ταυτόχρονα. Γιατί τα παιδιά δεν χρειάζονται πρέπει αλλά παραδείγματα. Σαν το πρωινό της φίλης που η μικρή της κόρη μιμήθηκε και ακολούθησε.

Recommended Posts

Start typing and press Enter to search